piątek, 27 listopada 2015

Zapowiedź rundy w Argentynie

W ten weekend rozegrana zostanie trzynasta, ostania runda drugiego sezonu WRX. Gospodarzem zakończenia sezonu jest, podobnie jak przed rokiem, Argentyna. Kraj ten jest drugim co do wielkości państwem Ameryki Południowej i ósmym na świecie. Jego nazwa ma swoje źródło w legendach Hiszpańskich kolonizatorów, którzy szukali na tym terenie gór pełnych srebra (łac. argentus). Jednym z ciekawszych regionów Argentyny jest Patagonia. Zajmuje ona południową część kraju oraz południowy kraniec Chile. Słynie ona z bogactwa biologicznego przyciągającego przyrodników z całego świata. To tutaj można spotkać wygrzewające się na plaży uchatki, lwy morskie, czy gniazdujące pingwiny Magellana. Na porastających ten obszar pampach, czyli trawiastych równinach swoje krowy wypasają Gauchos - południowoamerykańscy pasterze poruszający się konno. W ikonografii często przedstawiani są oni z mate lub guamba, naczyniami służącymi do picia yerba mate. Twórcami tego napoju jest indiańskie plemię Guarani. Yerba mate czyli wywar za zmielonych liści i patyków ostrokrzewu paragwajskiego trafił do Europy za sprawą Jezuitów szerzących chrześcijaństwo w Ameryce Południowej.


Argentyna może się również pochwalić bogatą tradycją w motosporcie. Znajdujący się w Buenos Aires Autódromo Oscar Alfredo Gálvez gościł  21 wyścigów Formuły 1,  a pierwszy z nich zorganizowano w 1953 roku. Przyczyniły się do tego sukcesy, jakie na torach Grand Prix odnosili najpierw Juan Manuel Fangio, a następnie Carlos Reutemann. Na obiekcie Autódromo Termas de Río Hondo rywalizują natomiast zawodnicy Moto GP i WTCC. Od 1980 roku Państwo jest również gospodarzem rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata, której baza znajduje się w Villa Carlos Paz. Kolejną wielką imprezą rozgrywaną w Argentynie jest Rajd Dakar. Po tym, jak w 2008 impreza została odwołana, organizatorzy postanowili przenieść ją do Ameryki Południowej. Od tego czasu trasa co roku przebiega przez terytorium Argentyny. Przyszłoroczna edycja rozpocznie się w Buenos Aires, natomiast metę zaplanowano w Rosario.




Miasto to liczy ponad milion mieszkańców. To tutaj urodził się słynny rewolucjonista, Ernesto "Che" Guevara oraz jeden z najlepszych piłkarzy na świecie, Lionel Messi. W 1982 roku otwarto w tym mieście Autódromo Municipal Juan Manuel Fangio. Tor ten wykorzystywany jest do wyścigów serii TC2000. W zeszłym roku zorganizowano na nim natomiast pierwszą rundę Rallycrossowych Mistrzostw Świata. Zawody wygrał jadący za kierownicą Citroena DS3 Petter Solberg. 




Podczas tegorocznych zawodów w Argentynie na starcie stanie 19 kierowców.

Zespół Olsbergs MSE wystawi dodatkowy samochód dla Kevina Hansena, mistrza RX Lites. Trzeci w klasyfikacji generalnej RX Lites Thomas Bryntesson pojedzie dla zespołu Marklund Motosport zajmując miejsce Per-Gunnara Anderssona. W Münnich Motorsport Gianni Morbidelli ponownie zastąpi Alxa Danielsona. W ekipie World RX Team Austria zamiast Maxa Puchera wystartuje tegoroczny mistrz Europy w kategorii S1600, Janis Baumanis. 



Petter Solberg jest liderem klasyfikacji generalnej z dorobkiem 279 punktów. Drugi jest Timmy Hansen, który z powodu nieukończonego półfinału we Włoszech traci do Norwega aż 26 punktów. Oznacza to, że Solberg będąc 12 w biegach eliminacyjnych zapewni sobie tytuł nawet wtedy, gdyby Hansen wywiózł z Argentyny maksymalną liczbę punktów. Na trzeciej pozycji znajduje się Johan Kristoffersson z dorobkiem 228 punktów. Andreas Bakkerud jest czwarty (215), a Davy Jeanney piąty (189).  




Lokalizacja - Rosario, Santa Fe, Argentyna

Data - 29 listopada
Długość toru - 1033 m
Szerokość - 14 m
Asfalt/szuter - 60%/40%


Okrążenie toru z Timmym Hansenem

Lista startowa - link


Relacja - livestream (niedostępny w Polsce) Niedziela 18.00 na żywo

Polsat Sport Extra - Niedziela 18.40
Polsat Sport Extra Poniedziałek 14.10
Polsat Sport News Wtorek 07.07
Polsat Sport Extra - Wtorek 10.10

Prognoza pogody 

Sobota
26°C, wiatr 26 km/h, wilgotność 46%
Prawdopodobieństwo opadów:
9-12 - 5%
12-15 - 5%
15-18 - 5%
18-21 - 5%

Niedziela

27°C, wiatr 18 km/h, wilgotność 38%
Prawdopodobieństwo opadów:
9-12 - 5%
12-15 - 5%
15-18 - 5%
18-21 - 5%

Harmonogram zawodów


Sobota
11.00 - trening
12.30 - WRX i CARX - trening
14.30 - bieg 1
16.00 - bieg 2



Niedziela

9.00 - rozgrzewka
10.30 - bieg 3
12.00 - bieg 4
14.00 - CARX - półfinały i finał
15.00 - półfinały i finał

Strona toru

autodromorosario.com.ar/

Źródła

rallycrossrx.com

wtorek, 3 listopada 2015

Tanner Foust zostaje w Andretti Austosport

Tanner Foust oraz zespół Andretti Autosport zdecydowali się na przedłużenie wiążącego ich kontraktu na kolejne dwa lata.

 - Jestem szczęśliwy z odnowienia kontraktu z zespołem Volkswagen Andretti Rallycross na dwa następne lata - powiedział Amerykanin. - Poprawiliśmy się na wiele sposobów podczas ostatniego półtora roku i wraz z Volkswagen Motorsport rozwinęliśmy Beetle'a GRC do imponującej maszyny. Mam świetne relacje z Rockstar Energy Drink, nasz zespół stał się świetny i naprawdę możemy ustawić poprzeczkę dla całej Rallycross'owej społeczności na profesjonalnym poziomie. To prawdziwy zespół, marka i seria by być w niej. Teraz presja spoczywa na mnie, żebym zdobył wyniki na torze i tak powinno być!


- Tanner zrobił bardzo wiele zarówno w, jak i poza samochodem, by pomóc rozwinąć nasz program GRC i nie mógłbym być szczęśliwszy, niż widząc go będącego z nami przez kolejne dwa lata - powiedział Clark Campbell, główny menadżer Volkswagen Experiential Marketing. - Jesteśmy podekscytowani z kontynuacji pracy z Tannerem nad przyniesieniem nowych fanów sportowi i większej ilości zwycięstw dla Volkswagen Andretti Rallycross.

- Dzięki jego ogromnemu doświadczeniu w GRC, Tanner był doskonałym dodatkiem do zespołu -  powiedział Michael Andretti, przewodniczący, prezes i dyrektor generalny Andretti Autosport. - Spodziewamy się dalszych sukcesów razem, i wiem, że odnowione kontrakty z naszymi kierowcami przyniosą nam jeszcze lepsze wyniki w nadchodzących latach.

Tanner Foust przygodę z motorsportem na światowym poziomie rozpoczął w Formule Drift, gdzie w 2007 sięgnął po tytuł, który to sukces powtórzył rok później. Do Rallycrossu przeszedł w 2011 roku, biorąc udział w Rallycrossowych Mistrzostwach Europy oraz GRC. W pierwszej z serii był drugi (za Sverrem Isachsenem), zaś w amerykańskim cyklu zapewnił sobie tytuł mistrzowski, a osiągnięcie powtórzył rok później. Ma na koncie sześć medali X-Games, a w bieżącym sezonie walczy ze Scottem Speedem o najwyższe laury w GRC.

poniedziałek, 2 listopada 2015

Zapowiedź rundy w Las Vegas

Jesteśmy w Wenecji? Paryżu? Wśród szpiczastych, Egipskich piramid? Nie. Rzecz jasna jesteśmy w Las Vegas - światowej stolicy hazardu, nocnego życia i zabaw, a przy okazji dość ekscentrycznego miasta, pełnego barw, dźwięków i zapachów.


Choć pierwszy europejski osadnik dotarł tu w 1829 roku. Początkowo tereny były częścią Meksyku, co zmieniło się 10 maja 1855 roku, po aneksji ziem meksykańskich przez Stany Zjednoczone. Oddelegowano wtedy 30 misjonarzy Kościoła Jezusa Chrystusa Świętych w Dniach Ostatnich, by na tych terenach nawracać Pajutów na mormonizm. Blisko obecnego centrum miasta powstał fort, służący jako przystanek dla podróżujących wzdłuż tzw. Korytarza Mormońskiego pomiędzy Salt Lake City a San Bernardino. Las Vegas zostało początkowo było miastem kolejowym. W 1905 roku, gdy 45 hektarów ziemi, należącej dotychczas do korporacji San Pedro, Los Angeles and Salt Lake Railroad, wystawiono na aukcję. 16 marca 1911 roku Las Vegas zyskało status miasta wydzielonego.



Legalizacja hazardu w 1931 roku spowodowała budowę wielu kasyn. Największy rozwój przypadł na lata 40., związany był natomiast z napływem naukowców z Manhattan Project (projekt naukowo-badawczy, zmierzający do konstrukcji i produkcji bomby atomowej). Od lat 40. do 60. Vegas było miejscem dochodu organizacji przestępczych, bowiem wiele największych kasyn zarządzanych było przez członków klanów mafijnych. Na rozwój miasta złożył się również fakt, że dotychczasowe stolice hazardu zaostrzały przepisy, które ostatecznie całkowicie go zakazały. W latach 60. miasto zaczęło odchodzić od korzeni Dzikiego Zachodu, stając się kosmopolitycznym miejscem. W 1989 roku otwarto The Mirage, które było przełomem w historii obecnego miasta. Budynek o pozłacanych oknach zapoczątkował erę megakompleksów. Właściciel obiektu, Steve Wynn, uważany jest za "ojca współczesnego Las Vegas".



Infrastruktura tego miasta w dużej mierze opiera się na hotelach i kasynach. Wśród nich znaleźć możemy bardzo interesujące, w tym repliki obiektów znanych z USA, Europy czy Egiptu. Jest hotel i kasyno Paris Las Vegas, zawierające w sobie pomniejszoną wieżę Eiffela. New York-New York nawiązuje oczywiście do Nowego Jorku, a znaleźć tu możemy choćby statuę wolności w mniejszej skali. Jest też replika weneckiej dzwonnicy św. Marka o wymiarach identycznych co oryginał. Zobaczyć tam możemy nawet gondole. 



Można by bez końca wyliczać kolejne nawiązania do znanych na świecie obiektów. Pozwolę sobie jeszcze tylko powiedzieć parę słów o Caesars Palace. Pomińmy wszystkie rozrywki, jakie oferuje, nie mówmy też o wielu filmach kręconych w jego wnętrzu. Fanom sportów motorowych nazwa ta jest znana z zupełnie innego powodu - na parkingu budynku wytyczono tor, na którym dwukrotnie rozegrano Grand Prix Las Vegas Formuły 1. W sezonie 1981 zwyciężył Alan Jones, a rok później Michele Alboreto.



Tegoroczna wizyta Global Rallycross w Las Vegas nie jest pierwszą. Już w sezonie 2012 kierowcy tej serii mięli okazję jeździć w tym mieście - wtedy nawet dwa razy. Pierwsza z rund rozegrana została na Las Vegas Motor Speedway, gdzie towarzyszyła NASCAR Camping World Truck Series. Wygrał wtedy Tanner Foust, który w tym samym roku został mistrzem serii. Drugi był inny kierowca przygotowanego przez Olsbergs MSE Forda, Brian Deegan. Trzecia pozycja przypadła jadący Subaru Sverre'owi Isachsenowi. 



Następna runda odbyła się na Las Vegas Convention Center wraz z SEMA Automotive Trade Show. Na wyznaczonym na parkingu torze dwie pierwsze pozycji przypadły tym samym zawodnikom co miesiąc wcześniej, również w identycznej kolejności. Trzeci był jadący Hyundaiem Rhys Millen.



Rok później kierowcy nie powrócili na rundę rozgrywaną z wykorzystaniem ovalu, jednak ponownie zawitali na parking przy SEMA Convention Centre. Układ trasy był znacznie zmieniony. Wygrał wtedy Ken Block, drugi był Tanner Foust, zaś trzeci Travis Pastrana.



Zeszłoroczne zmagania stawki GRC w Las Vegas rozegrane zostały na parkingu oddalonym o półtorej mili od The LINQ Hotel and Casino. To właśnie tam rozstrzygnęły się losy całorocznej rywalizacji, kiedy po zaciętej walce, mimo, iż Ken Block był pierwszy, a Joni Wiman drugi, to właśnie Fin sięgnął po mistrzowską koronę. Trzeci był Bucky Lasek.



Teraz zawody w Stolicy Hazardu odbędą się czwartego listopada, czyli, podobnie jak rok temu, w środę. Również jak w sezonie 2014 zobaczymy tutaj walkę o tytuł mistrzowski Global Rallycross Championship. Przewaga pierwszego Scotta Speeda (412 punktów) nad swoim kolegą z zespołu, a także drugim zawodnikiem w klasyfikacji generalnej, Tannerem Foustem, wynosi już trzydzieści sześć punktów. Na trzeciej pozycji jest Sebastian Eriksson z dorobkiem 351 punktów, a remisuje z nim Nelson Piquet Jr., który jednak w tej chwili nie ma żadnego czwartego miejsca, które dwukrotnie zdobył Szwed (obaj mają tyle samo pierwszych, drugich i trzecich miejsc). Można by pomyśleć, że były kierowca Formuły 1 ma bezpieczną sytuację - jednakże tegoroczne mistrzostwa przekonały nas już, że nie można być niczego pewnym. W końcu Ken Block, który pewnie prowadził w generalce jeszcze kilka rund temu, obecnie nie ma już nawet matematycznych szans na sięgnięcie po pierwszy w karierze tytuł mistrzowski tej serii. Dodatkową atrakcją będzie większa niż zwykle liczba samochodów, gdyż pojawi się ich tutaj czternaście. Do podstawowej dwunastki dołączą Pat Moro oraz Dave Higgins.


Lokalizacja - Las Vegas, Nevada, USA
Data - 4 listopada
Długość toru - 0.814 mi/1.310 km
Szerokość - bd
Asfalt/szuter - bd


Lista startowa


Chip Ganassi Racing (USA) - Ford Fiesta
#00 Steve Arpin (CAN)



#38 Brian Deegan




  
SH Racing Rallycross (USA) - Ford Fiesta
#07 Nelson Piquet Jr. (BRA)

    
Subaru Rally Team USA (USA) - Subaru Impreza


#11 Sverre Isachsen (NOR)


 #75 Dave Higgins (WAL)



#81 Bucky Lasek (USA)


Bryan Herta Rallysport (USA) - Ford Fiesta
#14 Austin Dyne (USA)

  
#18 Patrik Sandell (SWE)
  

  
Olsbergs MSE (SWE) - Ford Fiesta
#31 Joni Wiman (FIN)
#93 Sebastian Eriksson (SWE)
  

    
Volkswagen Andretti Rallycross (USA) - VW Beattle
#34 Tanner Foust (USA)
#77 Scott Speed (USA)
  


Hoonigan Racing Division (USA) - Ford Fiesta
#43 Ken Block (USA)
  


PMR Motorsports (USA) - Chevrolet Sonic
#59 Pat Moro (USA)



Relacja:
Red Bull TV - Środa, godzina 22:00 (UTC-5), 04:00 (UTC+1) [Live] Link
NBC Sports - Niedziela, godzina 19:30 (UTC-5), 01:30 (UTC+1)  - SuperCars
NBC Sports - Środa, godzina 16:30 (UTC-5), 22:30 (UTC+1)  - GRC Lites


Harmonogram zawodów - GMT-8/UTC+1

Środa
15.40/00.40 - Heaty 2A-2B - Supercars
16.20/01.20 - Heaty 2A-2B - Lites
17.55/02.55 - Półfinały - Supercars


18.35/03.35 - LCQ - Lites
19.00/04.00 - LCQ - Supercars
19.25/04.25 - Finał - Lites
20.00/05.00 - Finał - Supercars


Prognoza pogody 
Środa
do 16°C, wiatr 16 km/h, wilgotność 35%
Prawdopodobieństwo opadów:
14-17 - 3%
17-20 - 0%
20-23 - 0%

Strona toru
brak

Źródła
wikipedia.org

niedziela, 1 listopada 2015

Szwecja podpisała trzyletni kontrakt z WRX

W czwartek promotor WRX ogłosił podpisanie nowego, trzyletniego kontraktu z torem Höljes goszczącym Szwedzką rundę Mistrzostw Świata.



Rallycross ma bogatą historię w Szwecji. W tym roku Höljes świętowało 40 rocznicę rozegrania pierwszych zawodów na tym torze. Szwecja jest natomiast pierwszym krajem Skandynawskim, do którego zawitał rallycross i jedynym, który znajduje się w kalendarzu Mistrzostw Europy od chwili ich utworzenia w 1972 roku. 

Główny dyrektor World RX IMG, Paul Bellamy, powiedział: "Nie da się ukryć, że Höljes zasługuje na miejsce w kalendarzu WRX. Ta legendarna impreza przyciąga tłumy, a w tym roku na tor przybyła rekordowa liczba 40 000 pasjonatów rallycrossu. Przy tak dużej liczbie lokalnych zawodników oraz zainteresowaniu najważniejszych mediów, które przybyły w tym roku do Höljes stało się jasne, że rallycross cieszy się dużą popularnością w tej części  świata. Cieszymy się z możliwości współpracy z Morganem i jego zespołem, i staramy się uczynić tą imprezę jeszcze lepszą począwszy od 2016 roku".

Dyrektor toru, Morgan Ostlund stwierdził: "Jesteśmy bardzo szczęśliwi z kontynuowania współpracy z IMG. Naszym celem jest utworzenie z rallycrossu najbardziej popularną dyscypliną motosportu w Szwecji i wierzę, że mamy wszystkie elementy układanki na miejscu, by tak się stało". 

Przyszłoroczne zawody w Höljes zostaną tradycyjnie rozegrane w pierwszy weekend lipca.

Źródła
fiaworldrallycross.com

piątek, 30 października 2015

Derek Tohill wystartuje w Mistrzostwach Europy

Derek Tohill zaliczy w przyszłym roku sezon startów w Rallycrossowych Mistrzostwach Europy w kategorii Supercars. Irlandzki zawodnik poprowadzi Forda Fiestę przygotowaną przez Olsbergs MSE dla zespołu PFCRX. 


Tohill dwukrotnie sięgał po Mistrzostwo Europy w kategorii touring cars w roku 2010 i 2013. Jechał wtedy za kierownicą prywatnego Forda Fiesty. W zeszłym sezonie startował w Mistrzostwach Świata, a jego najlepszym wynikiem było ósme miejsce wywalczone w Finlandii. W tym roku wystartował w kilku rundach Mistrzostw Irlandii w kategorii Touring Cars oraz w zawodach Mistrzostw Wielkiej Brytanii na obiekcie Mondello Park w kategorii Supercars.

Zespół PFCRX przetestował świeżo zbudowany samochód w Strangnas w Szwecji na początku tego tygodnia. Ekipa planuje także wystartować w rundzie rallycrosowych Mistrzostw Irlandii w ramach przygotowań do przyszłego sezonu. "Mieliśmy świetne testy w Strangnas. Mamy doskonały trening i wsparcie od Andreasa Erikssona i OMSE. Wiemy, że mamy sporo do nauczenia się, ale jestem bardzo podekscytowany tym, że mogę rozpocząć przygotowania do następnego sezonu. Naprawdę wierzę, że możemy walczyć w finałach Mistrzostw Europy." - powiedził Irlandczyk.


"W tym roku odbudowywaliśmy zespół, a teraz czujemy się gotowi na powrót do Europy, gdzie mamy niedokończone sprawy w Supercars. Chcemy wystartować i się dobrze bawić w trakcie pozostałych dwóch rundach IRX i odzyskać część tej magii Fiesty, która zaprowadziła nas do dwóch tytułów mistrzów Europy Touring Cars. Wszyscy bardzo ciężko pracowali na to i myślę, że chłopcy są tak podekscytowani przyszłością, jak ja. Muszę bardzo mocno podziękować mojej finansistce Treasa'ie, ojcowi George'owi i całej mojej rodzice i moim wszystkim kibicom. Bez nich cały ten program nie byłby możliwy."

Źródła
fiaworldrallycross.com

czwartek, 29 października 2015

Znamy kalendarz Rallycrossowych Mistrzostw Świata

Promotor Rallycrossowych Mistrzostw Świata ogłosił dzisiaj projekt kalendarza na przyszły rok. Oczekuje on teraz na zatwierdzenie przez Światową Radę Sportów Motorowych FIA.


Sezon 2016 składać się będzie z dwunastu rund. Nowością będzie runda na Łotwie, która ma zostać zorganizowana na torze Bikernieki w Rydze. Z kalendarza wypadły natomiast zawody w Turcji i we Włoszech. Ponownie, jak przed rokiem, zmagania kierowcy rozpoczną rundą w Montalegre, która została zaplanowana na 17 kwietnia. Sezon skończy się 27 października w Argentyńskim Rosario.

Mistrzostwa Europy Supercars towarzyszyć mają pięciu Europejskim rundom (Belgia, Norwegia, Szwecja, Hiszpania, Łotwa). Zawodnicy rywalizujący w S1600 pojawią się w Portugalii, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Francji, Hiszpanii i podczas Niemieckiej rundy na Esteringu. W kalendarzu TouringCars przewidziano rundy w Mettet, Hell, Höljes, Rydze i na Esteringu. RX Lites będzie prawdopodobnie towarzyszyło siedmiu europejskim rundom WRX. 


16-17 kwietnia Portugalia, Montalegre
7-8 maja Niemcy, Hockenheim
14-15 maja Belgia, Mettet
28-29 maja Lydden Hill, Wielka Brytania
11-12 czerwca, Norwegia, Hell
2-3 lipca Szwecja, Höljes
6-7 sierpnia Kanada, Trois-Rivières
3-4 września Francja, Loheac
17-18 września Hiszpania, Barcelona
1-2 października Łotwa, Ryga
15-16 października Niemcy, Estering
26-27 listopada Argentyna, Rosario

Źródło
fiaworldrallycross.com

poniedziałek, 26 października 2015

Witalij Pietrow testował z zespołem Albatec Racing

W zeszły poniedziałek na torze Franciacorta zespół Albatec Racing zorganizował dzień testowy dla byłego kierowcy Formuły 1, Rosjanina Witalija Pietrowa. Sesję zorganizowano dzień po rundzie Rallycrossowych Mistrzostw Europy, podczas której ekipa wystawiała samochód dla walczącego o tytuł Jerome Grosset-Janina. 


Witalij Pietrow w latach 2010-2012 jeździł w Formule 1, najpierw  w ekipie Renault, która po wycofaniu się Francuskiego producenta została przemianowana na Lotusa, a następnie w Caterhamie. Jego najlepszym wynikiem w karierze było trzecie miejsce w GP Australii 2011.

W trakcie odbywających się w suchych warunkach testów Pietrow zasiadał za kierownicą Peugeota 208 używanego na codzień przez Grosset-Janina. Rosjanin startujący w zeszłym roku w serii DTM prowadzi rozmowy na temat startów w WRX z różnymi ekipami. Podczas rundy we Włoszech pojawił się w garażu ekipy Albatec.

"Po raz pierwszy jestem na zawodach Rallycrossowych Mistrzostw Świata. Przyjechałem tutaj zobaczyć, jak to na prawdę wygląda - jest bardzo fajnie, a rywalizacja jest bardzo zacięta. Jest to interesujące" - powiedział Pietrow. "Prowadzimy rozmowy z różnymi zespołami na temat przyszłego roku. Po raz pierwszy prowadziłem samochód takiego typu, z dużą liczbą koni mechanicznych. Bardzo ciekawie się nim jeździ".


W zespole Albatec Racing startowało wielu znanych kierowców. Wśród nich znaleźli się Kris Meeke, Yvan Muller i Jacques Villeneuve. W 2013 roku testy w zespole odbył także Mikka Salo. Szef zespołu, Andy Scott liczy na postęp w przyszłym roku.

"Gdyby ktoś zaoferował nam na początku sezonu drugie miejsce w klasyfikacji Mistrzostw Europy, prawdopodobnie wziąłbym to w ciemno. Teraz jesteśmy bardzo głodni sukcesu i chcemy powrócić w przyszłym roku i zdobyć Mistrzostwo Europy. Na pewno będziemy mieli samochody w przyszłym roku, może także w 2017. Musimy powrócić do walki, poprawić osiągi, zdobyć kilka dobrych rezultatów i możemy iść na przód."


Źródło
fiaworldrallycross.com