Długość toru - 1170 m
Szerokość - 10 m
Asfalt/szuter - 60%/40%
Strona toru - lyddenhill.co.uk
Lista zwycięzców
2016 Mattias Ekström (SWE) 4:17.809
2015 Petter Solberg (NOR) 4:25.064
2014 Andreas Bakkerud (NOR) 4:25.428
okrążenie toru z Antonem Marklundem
W 1965, gdy położono asfalt, na torze zaczęto organizować wyścigi Formuły 3. Zawody były bardzo popularne i już dwa lata później wyścigiem, który przyciągnął takich zawodników, jak Andy Sutcliffe, Roger Williamson i Tom Walkinshaw, zainteresowała się telewizja.
Od 1973 roku obiekt gościł rundę Rallycrossowych Mistrzostw Europy, początkowo nadzorowanych przez Embassy/ERA, a następnie przez FIA. Obecnie na tym torze organizowane są Rallycrossowe Mistrzostwa świata, Mistrzostwa Wielkiej Brytanii w Rallycrossie oraz wiele lokalnych zawodów.
W 1968 roku na Lydden Hill swoje pierwsze zwycięstwo w wyścigach bolidów jednomiejscowych odniósł nie znany nikomu dotychczas James Hunt. Zawodnik prowadził bolid Russell-Alexis Mk14 Formuły Ford. Rok później na tym samym obiekcie Brytyjczyk sięgnął po swoje drugie zwycięstwo.
W 1986 roku RAC MSA nalegało na Chessona, by zamontował bariery Armco. Ten nie zgodził się jednak ze względu na bezpieczeństwo rywalizujących na torze motocyklistów. Gdy RAC zagroziło wykreśleniem obiektu z kalendarza, Chesson postanowił wystawić tor na sprzedaż. Za cenę miliona funtów nabył go Tom Bissett.
W marcu 1991 państwo Bisset sprzedało swoje akcje McLarenowi. McLaren wynajął obiekt Brytyjskiemu Klubowi Wyścigów Motocyklowych (BMCRC), który do 2007 roku miał swoją siedzibę na tym obiekcie.
W 2008 dzierżawę nad obiektem przejął Pat Doran - mistrz Europy w rallycrossie z 1992 roku. Zaplanował on kilka zmian oraz zwiększenie liczby wyścigów samochodowych i motocyklowych rozgrywanych na Lydden Hill. Powołał on swoją najstarszą córką, Amy Doran na dyrektora do spraw codziennego funkcjonowania toru.
Rok później otwierające sezon zawody musiały zostać przełożone ze względu na problem z systemem startowym. W rozegranej w poniedziałek rywalizacji zwycięstwo odniósł Tanner Foust. Amerykanin wygrał także rok później po tym, jak Timur Timercjanow przebił w swoim samochodzie oponę.
W 2014 zawody na Lydden Hill znalazły się w kalendarzu Mistrzostw Świata. Zwycięstwo odniósł jadący w zespole Olsbergs MSE Andreas Bakkerud.
Historia toru
Obiekt został założony w 1955 roku z inicjatywy Billa Chessona przy pomocy Astra Motor Club. Początkowo tor posiadał nawierzchnię szutrową i wykorzystywano go do wyścigów samochodów seryjnych oraz motocykli. W 1957 roku właściciel gruntów, Barry Skinner sprzedał je Chessonowi. W 1962 Chesson postanowił wyasfaltować tor o długości jednej mili.
W 1965, gdy położono asfalt, na torze zaczęto organizować wyścigi Formuły 3. Zawody były bardzo popularne i już dwa lata później wyścigiem, który przyciągnął takich zawodników, jak Andy Sutcliffe, Roger Williamson i Tom Walkinshaw, zainteresowała się telewizja.
4 lutego 1967 roku to ważna data nie tylko w historii obiektu, ale i rallycrossu. Tego dnia odbyły się pierwsze w historii zawody w tej dyscyplinie. Organizacją zawodów zajęli się producent telewizyjny stacji ITV Robert Reed, organizator wyścigów Bud Smith oraz właściciel obiektu Bill Chesson. Rywalizację rozegraną na częściowo asfaltowym i częściowo szutrowym torze wygrał jadący Porsche 911 Vic Elford, przyszły kierowca Formuły 1.
Od 1973 roku obiekt gościł rundę Rallycrossowych Mistrzostw Europy, początkowo nadzorowanych przez Embassy/ERA, a następnie przez FIA. Obecnie na tym torze organizowane są Rallycrossowe Mistrzostwa świata, Mistrzostwa Wielkiej Brytanii w Rallycrossie oraz wiele lokalnych zawodów.
W 1968 roku na Lydden Hill swoje pierwsze zwycięstwo w wyścigach bolidów jednomiejscowych odniósł nie znany nikomu dotychczas James Hunt. Zawodnik prowadził bolid Russell-Alexis Mk14 Formuły Ford. Rok później na tym samym obiekcie Brytyjczyk sięgnął po swoje drugie zwycięstwo.
W 1986 roku RAC MSA nalegało na Chessona, by zamontował bariery Armco. Ten nie zgodził się jednak ze względu na bezpieczeństwo rywalizujących na torze motocyklistów. Gdy RAC zagroziło wykreśleniem obiektu z kalendarza, Chesson postanowił wystawić tor na sprzedaż. Za cenę miliona funtów nabył go Tom Bissett.
W marcu 1991 państwo Bisset sprzedało swoje akcje McLarenowi. McLaren wynajął obiekt Brytyjskiemu Klubowi Wyścigów Motocyklowych (BMCRC), który do 2007 roku miał swoją siedzibę na tym obiekcie.
W 2008 dzierżawę nad obiektem przejął Pat Doran - mistrz Europy w rallycrossie z 1992 roku. Zaplanował on kilka zmian oraz zwiększenie liczby wyścigów samochodowych i motocyklowych rozgrywanych na Lydden Hill. Powołał on swoją najstarszą córką, Amy Doran na dyrektora do spraw codziennego funkcjonowania toru.
W 2009 roku, po 12 latach przerwy na tor powróciły Rallycrossowe Mistrzostwa Świata. Podobnie, jak podczas ostatniej wizyty mistrzostw na tym torze, zwycięstwo w lany poniedziałek odniósł Keneth Hansen. Rok później swoje pierwsze zwycięstwo w karierze świętował tutaj Svere Isachsen.
W 2011 na tor przybyło 13,500 kibiców, by uczestniczyć w rozpoczęciu kolejnego sezonu. Wielkanocny poniedziałek był zdominowany przez Norwegów. W supercars zwyciężył Svere Isachsen, w S1600 Andreas Bakkerud, a w touringcars Lars Øivind Enerberg.
Rok później otwierające sezon zawody musiały zostać przełożone ze względu na problem z systemem startowym. W rozegranej w poniedziałek rywalizacji zwycięstwo odniósł Tanner Foust. Amerykanin wygrał także rok później po tym, jak Timur Timercjanow przebił w swoim samochodzie oponę.
W 2014 zawody na Lydden Hill znalazły się w kalendarzu Mistrzostw Świata. Zwycięstwo odniósł jadący w zespole Olsbergs MSE Andreas Bakkerud.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz