Długość toru - 1133 m
Szerokość - 10-14 m
Asfalt/szuter - 60,4%/39,6%
Strona toru - circuitcat.com
Lista zwycięzców
2016 Mattias Ekström (SWE) 4:55.251
2015 Petter Solberg (NOR) 4:51.051
Historia toru
Obiekt ten będzie także gospodarzem 10 tegorocznej rundy WRX. Budowę toru zlecił w lutym 1989 parlament Katalonii. Jako lokalizację wybrano położone pod Barceloną Montmelo. Budowę toru Formuły 1 sfinansował Royal Automovil Club de Catalunya, rada miejska Montmelo oraz rząd Katalonii. Budowę ukończono tuż przed inauguracyjnym wyścigiem we wrześniu 1991 roku. Pierwsze zawody na tym torze wygrał Nigel Mansell. Tor został wykorzystany w 1992 roku jako arena zmagań kolarzy w drużynowej jeździe na czas podczas Igrzysk Olimpijskich odbywających się w Barcelonie.
Rozwój aerodynamiki i większa wrażliwość na turbulencje bolidów F1 odbiły się negatywnie na ilości manewrów wyprzedzania. Aby uatrakcyjnić wyścigi na tym torze, w 2007 roku postawiono szykanę pod koniec okrążenia. Circuit de Barcelona-Catalunya, znany do 2013 roku jako Circuit de Catalunya gości także wyścigi Moto GP. W tym przypadku jednak zawodnicy korzystają ze starej konfiguracji. Tor poza goszczeniem Grand Prix Hiszpanii jest także miejscem przedsezonowych testów Formuły 1.
2015 Petter Solberg (NOR) 4:51.051
Okrążenie toru z Maxem Pucherem
Historia toru
Obiekt ten będzie także gospodarzem 10 tegorocznej rundy WRX. Budowę toru zlecił w lutym 1989 parlament Katalonii. Jako lokalizację wybrano położone pod Barceloną Montmelo. Budowę toru Formuły 1 sfinansował Royal Automovil Club de Catalunya, rada miejska Montmelo oraz rząd Katalonii. Budowę ukończono tuż przed inauguracyjnym wyścigiem we wrześniu 1991 roku. Pierwsze zawody na tym torze wygrał Nigel Mansell. Tor został wykorzystany w 1992 roku jako arena zmagań kolarzy w drużynowej jeździe na czas podczas Igrzysk Olimpijskich odbywających się w Barcelonie.
Rozwój aerodynamiki i większa wrażliwość na turbulencje bolidów F1 odbiły się negatywnie na ilości manewrów wyprzedzania. Aby uatrakcyjnić wyścigi na tym torze, w 2007 roku postawiono szykanę pod koniec okrążenia. Circuit de Barcelona-Catalunya, znany do 2013 roku jako Circuit de Catalunya gości także wyścigi Moto GP. W tym przypadku jednak zawodnicy korzystają ze starej konfiguracji. Tor poza goszczeniem Grand Prix Hiszpanii jest także miejscem przedsezonowych testów Formuły 1.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz